Tasikoki - Reisverslag uit Tasikoki, Indonesië van Pien - WaarBenJij.nu Tasikoki - Reisverslag uit Tasikoki, Indonesië van Pien - WaarBenJij.nu

Tasikoki

Blijf op de hoogte en volg Pien

01 Maart 2015 | Indonesië, Tasikoki

Ik ben hier nu precies een week.
Maandag 23 feb ben ik aangekomen op manado en werd ik opgehaald en naar tasikoki gebracht. Ik heb een tour gekregen van selina.

De volgende dag mocht ik uitslapen, maar ik werd al wakker om 4 am en kon niet meer slapen.
Ik besloot om mee te gaan met browsen om 6 am. (Bladeren verzamelen voor de makaken, is en bento de orangutans , de gibbons en Betty de siamang. Na het browsen hebben we de bladeren in bundels gemaakt en ze gegeven aan de apen. Hierna hebben we de cassowaries gevoerd . Daarna was het ontbijt.
Na het ontbijt nog een tour gekregen met de andere nieuwe vrijwilligers.
Na de lunch hebben we de beren enclosure schoongemaakt en eten verstopt voor ze.

Woensdag was de day off met iedereen,maar dinsdagavond was er een beer en een wallaby gesmokkeld.
De beer (heet nu nog Jelly maar kan misschien nog anders worden genoemd) is in het hok waar de beren heengaan als het hok schoongemaakt wordt, maar gaat naar een ander hok. De wallaby was in de operatiekamer in de clinic, maar is nu in de enclosure die Timo en Richard hebben gemaakt .

De dag zit zo in elkaar

6-8 browsen en apen voeren en cassowaries.
8-9 breakfast
9-11.30 - enrichments (voedsel verstoppen in bvb bamboe, bladeren) of ijs zodat het moeilijker voor de dieren is om het eruit te krijgen) maken voor orangoetans en geven
- enrichments van vogels geven en maken (bvb ijsblokjes met bloemen en fruit)
11.30-13.00 lunch
13.00-15.30 - beren enclosure schoonmaken , enrichments beren maken en beren voeren.
- Jonge bladeren verzamelen voor de gibbons en Betty en het ze geven
- makaken voeren

Vandaag,zondag 1 maart zijn wenaar tomohon geweest. Eerst zijn we naar Graves geweest en daarna naar een vulkaan en we hebben hem helemaal rond gelopen. Was echt heel leuk!
Daarna zijn we naar de markt geweest, ik zou alleen naar het fruit gedeelte(( gaan , maar heb de hondenin de kooi ook gezien..

Daarna zijn we naar Gardenia gegaan en hebben we daar geluncht heel lekker (pasta xd maar ja 3x per dag rijst)
Een andere vrijwilliger werd alleen ziek (gilda) we zijn naar het huis van Willie Smits gereden (daar waren Angela en Simon,projectleiders, want die hadden daar een meeting)
Gilda had hoge koorts en is met Timo en Selina naar het ziekenhuis gegaan.

Wij zijn teruggaan naar tasikoki met de discobus

Groetjes uit Indonesië :)





  • 03 Maart 2015 - 12:58

    Hennie:

    Hoi Pien,

    Klinkt goed. Lekkere Indonesische popmuziek in de discobus?

  • 03 Maart 2015 - 18:30

    Eelco:

    Ziet er goed uit Pien! Leuk. Klinkt heerlijk daar.
    Jaloers, ik moet al weer aan het werk op dinsdagavond. pffffff

    groetjes
    Eelco

  • 17 Maart 2015 - 19:25

    Marjan En Roger:

    Hoi Pien! Eigenlijk had ik je voor je vertrek naar Indonesië nog even willen bellen, maar dat is er helaas niet van gekomen. Ik had je heel veel succes en plezier willen wensen. Maar uit je verslag maak ik op dat dat wel lukt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Tasikoki

Pien

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 3246

Voorgaande reizen:

21 Februari 2006 - 16 Mei 2015

Sulawesi en Bali

Landen bezocht: